Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Tezli Yüksek Lisans :::

Yüksek Lisans Tezleri

TEZ YAZARI DANIŞMAN YIL TEZ ADI
Mürvet ŞİMŞEK Doç. Dr. Esra KELEŞ 2024 Çocuklarda Problemli İnternet Kullanımına İlişkin Ebeveynlere Yönelik Eğitsel Videoların Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
Neriman TOKEL Prof. Dr. Hasan KARAL 2023 3 Boyutlu İşaret Dili Avatarı Destekli Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Envanterinin Geliştirilmesi
Merve YILDIRIM Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU 2023 Ortaokul Öğrencilerinin Eğitsel Robotik Etkinliklerindeki Matematiksel Düşünme Becerilerinin Belirlenmesi
Volkan SELÇUK Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU 2023 Makine Öğrenmesi Etkinliklerinin Öğrencilerin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisini Geliştirme Potansiyellerinin Belirlenmesi
Hanife KIRIMLI Prof. Dr. Ünal ÇAKIROĞLU 2023 Robotik Kol ile 3 Boyutlu Baskı Uygulamalarının Öğrencilerin Uzamsal Becerilerine Etkisi
Emre Zengin Dr. Ögr. Üyesi Yasemin KARAL 2022 Ortaokul Altıncı Sınıf Öğrencileri İçin Geleneksel Oyunlara Dayalı Algoritmik Düşünme Becerisinin Değerlendirilmesine Yönelik Test Geliştirme
Seda YAVUZ TONYALI Doç. Dr. Kürşat ERÜMİT 2022 Çizge Teorisine Dayalı Bilgisayarsız Etkinliklerin Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Tutumlarına, Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerine Etkileri
Tuğçe KARADENİZ  Doç. Dr. Ali Kürşat ERÜMİT 2022 Oyun tabanli uyarlanabilir sistemlerde öğrenci degerlendirmesi icin bir model tasarımı
Engin KÖŞELİ Doç. Dr. Zeynep TATLI 2022 Dijital öyküleme ile sunulan problem durumlarının algoritma öğrenme sürecine etkisi
Abdullah Tosun Dr. Ögr. Üyesi Yasemin KARAL 2022 Disiplinlerarası Yaklaşıma Dayalı Robotik Temelli Eğitim Etkinliğinin Pozitif Teknolojik Gelişim Çerçevesinde İncelenmes
Aleyna Kelleci Doç. Dr. Sakine ÖNGÖZ 2022 Aday öğretmenlere yönelik düzenlenen bir e-mentorluk programının etkililiğinin değerlendirilmesi
Ahmet Fazıl Çolak Doç Dr. Dr. Ali Kürşat ERÜMİT 2022 Ortaokullarda yapay zeka öğretimi için geliştirilen kurs planı ve içeriklerin öğrencilerin üstbilişsel davranışlarına etkisi
Erkan FIRINCI PROF. DR. HASAN KARAL 2022   Ortaokul Öğrencileri İçin Programlama Öğretimine Yönelik Oyun Tabanlı Bir Ortamın Tasarım Süreci
Sultan CANSIZ PROF. DR. HASAN KARAL 2022 Programlama Öğretimine Yönelik Geliştirilen Uyarlanabilir Oyun Ortamının Ortaokul Öğrencilerin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisine Etkisi
Uğur ERYILMAZ DR. ÖĞR. ÜYESİ YASEMİN KARAL 2022 Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Yapılandırılmış Rollerin Etkisinin Sosyal Buradalık  Açısından İncelemesi
Sümeyye BAYRAKTAR FIRINCI DOÇ. DR. ESRA KELEŞ 2022 Tarih öğretimine yönelik üç boyutlu sanal ortamın tasarım süreci
Aslı CİHAN PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2021 Robotik öğretiminde farklı kodlama ortamları kullanmanın öğrencilerin problem çözme süreçlerindeki düşünme becerilerine etkisi
İlknur ÖZYILMAZ PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2021 Blok Tabanlı Kodlama Ortamlarında Yürütülen Yaşam Temelli Öğrenme Etkinliklerinin Soyutlama Becerisi Gelişimine Etkisi
Furkan KALYONCU PROF. DR. HASAN KARAL 2021 Bilgisayar Sistemlerinin Temel Kavramlarına Yönelik Artırılmış Gerçeklik Uygulamasının Tasarlanması ve Geliştirilmesi
Sefa ÖZMEN DOÇ. DR. ALİ KÜRŞAT ERÜMİT 2021 Aday Öğretmenlerin Mesleki Ve Psikososyal Gelişimlerine Yönelik Bir E-Mentörluk Sisteminin Tasarlanması
Şeyma KAYA DOÇ. DR. ZEYNEP TATLI 2021 Ölçme Değerlendirmeye Yönelik Bir Web 2.0 Aracı (EDA)'nın Tasarlanması, Uygulanması ve Değerlendirilmesi 
Eser KARDENİZ DR. ÖĞR. ÜYESİ ALPER ŞİMŞEK 2021 Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Bilgisayarsız Kodlama Etkinliklerine İlişkin Görüşleri ve Yeterlilikleri
FADİME SUCU PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2021 Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersini çevrimiçi yürütme süreçlerine adaptasyonlarının incelenmesi
MUSTAFA DİZDAR PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2021 Robotik kodlama öğretiminde durumlu öğrenme yaklaşımı kullanımının öğrencilerin gerçek hayat problemlerini çözme
Göksel ÇELENK DOÇ. DR. ZEYNEP TATLI 2020 Web 2.0 destekli ölçme-değerlendirmeye yönelik öğretmen adaylarına verilen eğitimin değerlendirilmesi
Şeval BİLGİ PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2020 Programlama sürecinde içsel bilişsel yük oluşturan kaynakların belirlenmesi
FATİH AYAN DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHAMMET BERİGEL 2020 Video destekli çevrimiçi öğrenme ortamlarında akademik performansa etki eden faktörler: İngilizce dersi örneği
Esra AYDOĞDU DR. ÖĞR. ÜYESİ ALPER ŞİMŞEK 2019 Bilgisayarsız etkinlikler sürecinde öğrencilerin algoritmik düşünme becerilerinin incelenmesi
Mustafa CİVELEK DR. ÖĞR. ÜYESİ YASEMİN KARAL 2019 Robotik kodlama eğitiminde akren öğretici olarak özel yetenekli öğrencilerin değerlendirilmesi
Murat ŞARMAN DR. ÖĞR. ÜYESİ SAKİNE ÖNGÖZ 2019 Yetişkin eğitimine yönelik elektronik kitap geliştirilmesi ve kullanıcı görüşlerinin alınması Ordu Örneği
Özkan KALKAN DOÇ. DR. ESRA KELEŞ 2019 Teknoloji Entegrasyonuna yönelik düzenlenen hizmet içi eğitimlerin etkinliği konusunda öğretmen ve akademisyenlerin önerileri
Emine Selin AYGÜN DOÇ. DR. ALİ KÜRŞAT ERÜMİT 2019 Problem çözme öğretimine yönelik oyunlaştırılmış uygulanabilir bir zeki öğrenme sisteminin tasarlanması
Nursel UĞUR PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2019 Bilgisayarsız ortamda bilgisayar bilimi öğretiminde yanstıcı düşünme etkinliklerinin bilgi işlemsel düşünme becerileri geliştirmede etkisi
Yılmaz Bahadır KURTOĞLU DOÇ. DR. MUHAMMET BERİGEL 2019 Artırılmış gerçeklik uygulamalarının bilişim teknolojileri ve yazılım derslerinde öğrenme süreçlerine etkisi
Betül ER PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2019 Üstbilişsel stratejilerle zenginleştirilen öğretimde programlama becerilerindeki değişimin incelenmesi
Eda SAKA DOÇ. DR. ESRA KELEŞ 2019 Eğitsel amaçlı sanal gerçeklik oyunlarına yönelik araştırmaların incelenmesi: Bir metasentez çalışması
Güven ŞAHİN DOÇ. DR. ALİ KÜRŞAT ERÜMİT 2018 Ortaokul Seviyesinde Programlama Öğretimi İçin Bir Yöntem Önerisi
Hasan ŞEN PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2018 Mobil eğitim yazılımlarındaki arayüz elemanlarına yönelik öğrenci tercihlerinin belirlenmesi
Sefa KAHYAR PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2018 Çevrimiçi öğrenme ortamlarında sorgulama topluluğu gerçekleşme düzeyinin öğrenme analitikleri ile belirlenmesi
Mücahit ÖZTÜRK PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2018 Ters yüz sınıf modelinde öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenme becerilerinin gelişiminin incelenmesi: Yabancı dil dersi örneği
Mehmet Zülküf MOLLAMEHMETOĞLU DOÇ. DR. SAKİNE ÖNGÖZ 2018 Ortaokul öğrencilerinin elektronik ders kitabı tasarım tercihlerinin belirlenmesi 
Suheda YILDIZ PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2018 Blok tabanlı kodlama ortamında problem çözme süreçlerinin incelenmesi
Melek ATABAY PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2017 Yetişkinlerin çevrimiçi öğrenme ortamlarındaki çalışma alışkanlıklarının belirlenmesi
Merve AYDIN DOÇ. DR. ALİ KÜRŞAT ERÜMİT 2017 Uzaktan öğretici yeterliliklerinin ve yeterlilik boyutlarının belirlenmesi
Murat ATASOY PROF. DR. HASAN KARAL 2017 İşitme engelliler sınıf öğretmenleri için içerik oluşturma yazılımının geliştirilmesi: Alisyazar
Mustafa ALTUNTAŞ DOÇ. DR. SAKİNE ÖNGÖZ 2017 Web teknolojilerinin ev ödevi uygulamalarında kullanımının öğrenci ve öğretmen yönüyle değerlendirilmesi: 7. sınıf matematik dersi örneği
Emine TİMUÇİN DOÇ. DR. ZEYNEP TATLI 2017 Otizm Spektrum Bozukluğu Konulu Çevrimiçi Seminerlerin Değerlendirilmesi
Servet KILIÇ PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2016 Eşzamanlı çevrimiçi öğretimde sorgulama topluluğu modeli çerçevesinde bilişsel buradalık ile akademik başarı ilişkisinin incelenmesi
Eda BAKIR PROF. DR. HASAN KARAL 2016 Sınıf öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık seviyelerinin dijital vatandaşlık alt boyutlarına göre incelenmesi
Dilara Arzugül AKSOY DOÇ. DR. SAKİNE ÖNGÖZ 2016 Üstün yetenekli öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik bilgisayar alanı destek eğitim etkinliklerinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi
Göksu BAKİ DOÇ. DR. MUHAMMET BERİGEL 2016 Uzaktan eğitim ile yürütülen bir tezsiz yüksek lisans programında kurumsal desteğin incelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi örneği
Gülbahar MERVE ŞILBIR PROF. DR. HASAN KARAL 2016 İşitme engelli öğrencilere yönelik yürütülen teknoloji tabanlı bir projenin okul üzerindeki etkilerinin eğitimde değişim süreçleri çerçevesinde incelenmesi
Muharrem AYDIN PROF. DR. HASAN KARAL 2016 İhak (Mooc) sunmanın öğretim üyeleri ve kurum açısından çıktılarının incelenmesi
Neslihan ATEŞ DOÇ. DR. ESRA KELEŞ 2016 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğretmen adaylarının internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Özlem ÇAKIR PROF. DR. HASAN KARAL 2016 Bilgi ve iletişim teknolojileri içerikli hizmetiçi eğitimlerin verimliliğine etki eden faktörler
Aslı KOCAOĞLU DOÇ. DR. ESRA KELEŞ 2015 Beyin temelli öğrenmeye dayalı ağ günlüğü sitesinin öğretim sürecindeki etkilerinin incelenmesi
Ebru TURAN GÜNTEPE DOÇ. DR. ESRA KELEŞ 2015 Eğitim fakültesindeki öğretim elemanlarının eş merkezli halka modeline göre teknoloji entegrasyon sürecini değerlendirme
Rukiye BAYRAKTAR PROF. DR. HASAN KARAL 2015 Öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Ölçek geliştirme çalışması
Adem BAYRAKTAR PROF. DR. HASAN KARAL 2015 Çevrimiçi derslerin verimliliğini etkileyen faktörlerin belirlenmesi
Elvan KOL PROF. DR. HASAN KARAL 2015 Farklı programlardaki öğretim elemanlarının uzaktan eğitim ortamlarına uyum aşamalarının incelenmesi
Seyfullah GÖKOĞLU PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2014 Sistem tabanlı teknoloji liderliği modeliyle öğrenme ortamlarına teknoloji entegrasyonunun değerlendirilmesi
Mücahit ÖZTÜRK PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2014 Uzaktan eğitimde öğretimi ayrıntılama kuramına göre yapılan programlama öğretiminin değerlendirilmesi
Adil YILDIZ PROF. DR. HASAN KARAL 2014 Opensimulator ile 3B sanal kampüs, sanal sınıf tasarımı ve uygulanması
Hüseyin YILMAZ PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2014 Bilgisayar iç donanım birimleri ile ilgili kavram yanılgılarının giderilmesinde video ve 3B animasyonların etkisi
Turgay ERDEMİR PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2014 Uzaktan eğitimde bulut bilişim teknolojileri ile proje tabanlı öğrenme uygulaması
Pınar KEFELİ DOÇ. DR. ESRA KELEŞ 2013 Öğretim sürecinde etkileşimli tahta kullanımına yönelik geliştirilen bir hizmet içi eğitim kursu ve yansımaları
Canan ÇOLAK DOÇ. DR. ESRA KELEŞ 2013 Sanal dünyalarda düzenlenen İngilizce iletişim kurma etkinliklerinin öğretmen adaylarının öz yeterlik inancına ve sosyal bulunuşluklarına etkisi
Necati TAŞKIN PROF. DR. ÜNAL ÇAKIROĞLU 2012 Çoklu öğrenme ortamının okul öncesi öğrencilerinin sayı kavramı gelişimine etkisi
Tuğba KOCADAĞ DOÇ. DR. SAKİNE ÖNGÖZ 2012 Öğretmen adaylarının dijital vatandaşlık düzeylerinin belirlenmesi
Pınar DEMİREL DOÇ. DR. ESRA KELEŞ 2012 Bir sosyal ağ ortamı ile desteklenen fizik dersinin değerlendirilmesi
Mehmet KOKOÇ PROF. DR. HASAN KARAL 2012 Karma mesleki gelişim programı sürecinde ilköğretim sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi deneyimleri üzerine bir çalışma
Bülent KANDEMİR PROF. DR. HASAN KARAL 2012 Hareket tabanlı öğrenme materyalinin tasarımı uygulanması ve değerlendirilmesi
Ayşenur ÖZLÜ PROF. DR. HASAN KARAL 2012 Hasta hakları çalışanlarının danışma ihtiyacına yönelik çevrimiçi mesleki gelişim programının değerlendirilmesi
Yasin YALÇIN DOÇ. DR. ESRA KELEŞ 2012 Türkiye'de uzaktan eğitim programları için akreditasyon standartlarının Delphi tekniğiyle belirlenmesi
Tuğba BAHÇEKAPILI PROF. DR. HASAN KARAL 2011 Teknoloji destekli öğretim konusunda bilişim teknolojileri öğretmen adayları ile sınıf öğretmeni adaylarının işbirliği süreci ve bu süreçteki deneyimleri
Semra FİŞ ERÜMİT PROF. DR. HASAN KARAL 2011 Web tabanlı uzaktan eğitimde ders materyali tasarımı, uygulaması ve materyal tasarım kriterlerinin belirlenmesi
Yiğit Emrah TURGUT PROF. DR. KADİR TÜRK 2011 Video konferans yoluyla verilen derslerde verimliliğe etki eden faktörler
Semra Müşra BEKTAŞ PROF. DR. HASAN KARAL 2011 İlköğretim branş öğretmenlerinin BİT teknolojilerini öğrenme ve öğretme sürecine entegrasyonunda bilişim teknolojileri formatör öğretmeninin rolü
Nurşen KÜÇÜKSÜLEYMAN PROF. DR. HASAN KARAL 2011 Web destekli eğitime bir örnek: Jeoloji mühendisliği lisans programında sanal polarizan mikroskop uygulamaları
Lokman ŞILBIR PROF. DR. HASAN KARAL 2011 İşitme engelli öğrencilerin Türkçe okuma yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik görsel yardım paketi: GÖRYAP
Ayça ÇEBİ PROF. DR. HASAN KARAL 2011 Bulanık çok kriterli karar verme yöntemleri ile öğrenci performanslarının değerlendirilmesi
Memnüne PEKŞEN PROF. DR. KADİR TÜRK 2011 İlköğretim öğretmenlerinin teknolojiyle öğrenme-öğretme süreçlerini bütünleştirme düzeylerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
Neslihan KARACA PROF. DR. HASAN KARAL 2010 Bilgisayar destekli animasyonların grafik çizme ve yorumlama becerisinin geliştirilmesine etkisi: ?Yaşamımızdaki sürat örneği?
Zeynep ŞAHİN TİMAR PROF. DR. HASAN KARAL 2010 Çoklu zeka kuramına göre hazırlanan web destekli materyalin öğrenci başarısına etkisinin değerlendirilmesi
Ömer Faruk URSAVAŞ PROF. DR. HASAN KARAL 2010 İlk ve ortaöğretim öğretmenlerinin teknoloji korku düzeylerinin belirlenmesi
Emrah ÇAĞLAYAN DOÇ. DR. ESRA KELEŞ 2010 Web tabanlı grafik örgütleyici yazılımının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi
Ekrem BAHÇEKAPILI PROF. DR. HASAN KARAL 2010 Eş zamanlı çevrimiçi bir öğrenme ortamı tasarımı
Erhan ÇİFTÇİ PROF. DR. HASAN KARAL 2009 İşitme engelli öğrenciler için hazırlanan bilgisayar destekli yazılı anlatım becerisi geliştirme materyalinin tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi
İlknur REİSOĞLU PROF. DR. HASAN KARAL 2009 Yerçekimi, kütle ve ağırlık kavramlarına ilişkin kavram yanılgılarının giderilmesinde haptic'in etkililiğinin belirlenmesi
Yasemin AYDIN PROF. DR. HASAN KARAL 2008 Artikülasyon eğitimine yönelik bilgisayar destekli öğretim materyalinin değerlendirilmesi
Alper ŞİMŞEK PROF. DR. HASAN KARAL 2008 Bilgisayar destekli İngilizce telaffuz materyalinin tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi
Emre UZUN PROF. DR. HASAN KARAL 2007 Görme engelliler için basılı doküman yorumlama ve seslendirme sisteminin gerçekleştirilmesi
Muhammet BERİGEL PROF. DR. HASAN KARAL 2007 Web tabanlı ingilizce öğretim materyalinin tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi
Zeynep ÇELİK PROF. DR. HASAN KARAL 2006 Web tabanlı otomasyon ve ölçme-değerlendirme yönetim sistemi: KTU Fatih Eğitim Fakültesi Örneği
Mustafa Serkan ABDÜSSELAM PROF. DR. HASAN KARAL 2006 Matematiksel denklem ve ifadelerin bilgisayar ortamında grafikleştirilerek öğretilmesinin eğitime katkıları
Sema Nur DEMİRKAN PROF.DR. ADNAN BAKİ 2006 İlköğretim 6. sınıf uzayı keşfediyoruz ünitesinin etkileşimli video destekli öğretimi
Zeynep HALİLOĞLU TATLI PROF.DR. ADNAN BAKİ 2005 İlköğretim II. kademe bilgisayar ders müfredatına proje tabanlı öğretim yöntemiyle yeni bir yaklaşım
Sakine ŞENSOY PROF.DR. ADNAN BAKİ 2005 KTÜ BÖTEB için bir WEB tabanlı eğitim sitesi geliştirilmesi ve kullanılabilirliğinin incelenmesi
Menüyü Kapat