Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Tezli Yüksek Lisans

Tezli Yüksek Lisans Programı

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünün temel görevi Bilgisayar Bilimleri alanının öğretim, araştırma geliştirme ve hizmet yoluyla geliştirilmesine katkı sağlamaktır. Bu misyonun yüksek lisans programımızda aktif bir şekilde sürdürülmesi esas alınmıştır. Yüksek lisans programımızdan mezun olan öğrencilerimiz araştırmacı kimliği kazanmış, teknolojik gelişmelerin farkında ve adapte olmuş, yaşam boyu öğrenme ve inovasyon kültürü edinmiş bireyler olarak toplum yaşayışına katılmaktadırlar. Mezunlarımız, istihdam edildikleri kurumlarda teknoloji liderliği rolünü üstlenebilmekte, araştırma ve geliştirme sorumluluklarını kabul edebilmekte ve bilgisayar yazılım sistemleri ve ürünleri tasarlayıp geliştirebilmektedirler. 
 

Tezli Yüksek Lisans Programı İle İlgili Önemli Bilgiler


***Toplam 21 krediden az olmamak koşulu ile aşağıdaki tabloda belirtilen derslerden en az 7 kredili ders ve seminer dersinin dört yarıyıl içinde alınması gerekir. Ayrıca aşağıdaki tabloda belirtilmiş olan BTEZ5050 Eğitim  Teknolojilerinde Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği ve BTE5051 Eğitim Teknolojilerinde Temel Kavramlar 2 adet zorunlu dersinin yüksek lisans ders dönemi süresince dört yarıyıl içinde tamamlanması gerekir.

***Yüksek Lisans öğrencileri tamamlamamları gereken 7 kredili dersten en az 4 adet  kredili dersi kendi programlarındaki derslerden seçmek zorundadırlar.
***Yüksek Lisans öğrencileri tamamlamamları gereken 7 kredili dersten istemleri halinde en çok 3 tanesini doktora programındaki (6000 kodlu) dersler  arasından seçebilirler. Seçilen bu dersler zorunlu derslerden olamaz.
***Yüksek Lisans öğrencileri tez önerisi/tez konusunu belirledikten sonra danışmanının açmış olduğu uzmanlık (8000 kodlu) alan derslerine yazılabilirler.


Yüksek Lisans Güz ve Bahar Yarıyılında Okutulan Dersler

 
Ders Kodu Ders Adı
BTE5051 Eğitim Teknolojilerinde Temel Kavramlar (Zorunlu)
BTE5050 Eğitim Teknolojilerinde Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği (Zorunlu)
BTE5100 Eletronik Mentörlük
BTE5107 Eğitsel Bilgisayar Oyunu Tasarımı
BTE5110 Tasarım Tabanlı Araştırma
BTE5114 Eğitim Teknolojileri Araştırmalarında Disiplinler Arası Yaklaşımlar
BTE5116 Sanal ve Genişletilmiş Ortamlarda Öğrenme
BTE5117 New Trends and Issues in Information and Communication Technologies
BTE5113 Disiplinlerarası Dijital İçerik Geliştirme
BTE5101 Sanal Sınıflarda Öğretim Tasarımı
BTE5109 Dijital Pedagoji: Yeni Teknolojiler ve Güncel Uygulamalar
BTE5112 Dijital Öyküleme
BTE5119 Okullarda Yapay Zeka Öğretimi
BTE5104 Okullarda Algoritmik Düşünme ve Programlama Öğretimi
BTE5102 STEM Eğitiminde Robotik
BTE5103 Eğitim Teknolojileri ve Web Arayüzlerinde Kullanılabilirlik
BTE5105 Kavram Öğretimine Yönelik Materyal Geliştirme
BTE5108 İnsan Bilgisayar Etkileşimi ve Kullanılabilirlik
BTE5106 Öğretim Tasarımı Modelleri
BTE5111 Elektronik Ders Kitabı Tasarımı
BTE5115 Uzaktan Eğitimde Planlama Yönetim ve Program Değerlendirme
BTE5118 Instructional Message Design with Communication Technologies
BTE5120 Sosyal Medya İle Öğrenme: Formal ve İnformal Süreçler
BTE5122 Eğitimde Dijital Yeterlik
BTE5121 Metaverse ve Eğitim
BTE5123 Karma Araştırmalarda Veri Analizi
BTE5124 Akademik Yaşam Becerileri ve Uygulamalar

***Tez Danışmanının Atanması ve Tez Konusunun & Tez Önerisinin Belirlenmesi gibi hususlara yönelik bilgi alabilmek için http://lisansustu.trabzon.edu.tr/ adresinde yer alan Süreçler ve Formalar menüsüne gidebilirsiniz.

Menüyü Kapat