Yayınlar ve Projeler :::
Öğretim Elemanı Yayınları
MAKALELER (2025)
1 | Machine learning meets secondary school classrooms: using hands-on activities to advance computational thinking
ÜNAL ÇAKIROĞLU,VOLKAN SELÇUK , Yayın Yeri:International Journal of Education and Information Technologies , 2025 Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale https://dx.doi.org/10.1007/s10639-024-13196-8 |
||
2 | Learning Programming With Augmented Reality‐Based Editor: A Dynamic Code Visualisation Approach
MERVE AYDIN,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:Journal of Computer Assisted Learning , 2025 Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale https://dx.doi.org/10.1111/jcal.13093 |
||
3 | Understanding online self-regulation: A data-driven approach to LMS interaction indicators
MELEK ATABAY,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:Education and Information Technologies , 2025 Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale https://dx.doi.org/10.1007/s10639-024-13136-6 |
KİTAP/ KİTAP BÖLÜMÜ (2024)
1. Üretken Yapay Zeka ve Eğitim
Bölüm Adı:Üretken Yapay Zeka Çağında Öğretmenler, KEFELİ BERBER PINAR,KELEŞ ESRA, Yayın Yeri:Nobel Akademik Yayıncılık, Editör:KARAL YASEMİN, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:298, ISBN:978-625-376-211-7, Bölüm Sayfaları:141 -182
2024 Bilimsel Kitap Kitap Bölümü
2. Üretken Yapay Zeka ve Eğitim
Bölüm Adı:Üretken Yapay Zeka Çağında Öğrenciler, AKSOY DİLARA ARZUGÜL,KELEŞ ESRA, Yayın Yeri:Nobel Akademik Yayıncılık, Editör:KARAL YASEMİN, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:298, ISBN:978-625-376-211-7, Bölüm Sayfaları:183 -210
2024 Bilimsel Kitap Kitap Bölümü
3. Üretken Yapay Zekâ ve Eğitim
Bölüm Adı:Eğitimde Üretken Yapay Zekânın Etik ve Sürdürülebilir Kullanımı, ÖNGÖZ SAKİNE, Yayın Yeri:Nobel, Editör:KARAL YASEMİN, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:298, ISBN:978-625-376-211-7, Bölüm Sayfaları:211 -238
2024 Bilimsel Kitap Kitap Bölümü
4. ÜRETKEN YAPAY ZEKÂ VE EĞİTİM
Bölüm Adı:ÜRETKEN YAPAY ZEKÂ: TEMEL KAVRAMLAR VE ALT TEKNOLOJİLER, ERYILMAZ UĞUR,ZENGİN EMRE,KARAL YASEMİN, Yayın Yeri:Nobel, Editör:KARAL YASEMİN, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:284, ISBN:978-625-376-211-7, Bölüm Sayfaları:1 -26
2024 Bilimsel Kitap Kitap Bölümü
5. ÜRETKEN YAPAY ZEKÂ VE EĞİTİM
Bölüm Adı:GÖRÜNTÜ ÜRETEN YAPAY ZEKÂ TEKNOLOJİLERİNİN EĞİTİMDE KULLANIMI, Özdemir Sarıalioğlu Rabia,KARAL YASEMİN, Yayın Yeri:NOBEL, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:284, ISBN:978-625-376-211-7, Bölüm Sayfaları:99 -121
2024 Bilimsel Kitap Kitap Bölümü
---
MAKALELER (2024)
1 | Looking past seeing present: teaching historical empathy skills via augmented reality
ÜNAL ÇAKIROĞLU,MERVE AYDIN,YASEMİN KÖROĞLU,MERVE AYVAZ KINA , Yayın Yeri:Interactive Learning Environments , 2024, Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale https://dx.doi.org/10.1080/10494820.2023.2174142 |
||
2 | Online learners’ self-regulated learning skills regarding LMS interactions: a profiling study
ÜNAL ÇAKIROĞLU,MEHMET KOKOÇ,MELEK ATABAY , Yayın Yeri:Journal of Computing in Higher Education , 2024 Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale https://dx.doi.org/10.1007/s12528-024-09397-2 |
||
3 | Exploring students’ mathematical thinking skills in educational robotics activities
ÜNAL ÇAKIROĞLU,MERVE YILDIRIM , Yayın Yeri:Thinking Skills and Creativity , 2024 Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale https://dx.doi.org/10.1016/j.tsc.2024.101595 |
||
4 | What motivate learners to continue a professional development program through Massive Open Online Courses (MOOCs)?: A lens of self-determination theory
ÜNAL ÇAKIROĞLU,ADEM ÖZKAN,İSAK ÇEVİK,DAMLA KUTLU,SEFA KAHYAR , Yayın Yeri:Education and Information Technologies , 2024, Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale https://dx.doi.org/10.1007/s10639-023-12087-8 |
||
5 | Exploring intrinsic cognitive load in the programming process: a two dimensional approach based on element interactivity
ÜNAL ÇAKIROĞLU,ŞEVAL BİLGİ , Yayın Yeri:Interactive Learning Environments , 2024, Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale https://dx.doi.org/10.1080/10494820.2022.2137527 |
||
6 | Virtual Reality in Realistic Mathematics Education to Develop Mathematical Literacy Skills
ÜNAL ÇAKIROĞLU,MUSTAFA GÜLER,MERVE DÜNDAR,FİLİZ COŞKUN , Yayın Yeri:International Journal of Human–Computer Interaction , 2024, Uluslararası Hakemli SCI-Expanded Özgün Makale https://dx.doi.org/10.1080/10447318.2023.2219960 |
||
7 | The More Digital You Are, The More Your Child is Addicted to Digital Games: A Correlational Study
MERVE AYDIN,ELİF USTA,HANİFE KIRIMLI,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:Psycho-Educational Research Reviews , 2024 Ulusal Hakemli Diğer endeksler (Index Copernicus) Özgün Makale https://dx.doi.org/10.52963/PERR_Biruni_V13.N1.04 |
||
8 | Öğretmenlerin Acil Uzaktan Öğretim Döneminde Edindikleri Teknoloji Bilgilerinin Normalleşme Dönemine Aktarımının İncelenmesi
MERVE AYDIN,FATİH SEYYAR,HANİFE KIRIMLI,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:Milli Eğitim Dergisi , 2024 Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale https://dx.doi.org/10.37669/milliegitim.1227510 |
||
9 | Turizm Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin ve Sahadaki Yansımalarının Değerlendirilmesi
MERVE AYDIN,SÜREYYA TAŞDEMİR,HANİFE KIRIMLI,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 2024 Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale https://dx.doi.org/10.17494/ogusbd.1321618 |
||
10 | Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Çevrimiçi Ölçme Değerlendirme Süreçlerindeki Değişimler: Bir Durum Çalışması
MELEK ATABAY,KÜBRA KESİK,ÖZKAN KOMAR,ASLIHAN YAZICIOĞLU,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:Van Yüzüncü Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi , 2024 Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale https://dx.doi.org/10.33711/yyuefd.1324768 |
||
11 | Implementing reflective thinking in computer science unplugged to enhance computational thinking
NURSEL UĞUR,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:International Journal of Technology in Education and Science (IJTES) , 2024 Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric Özgün Makale https://dx.doi.org/10.46328/ijtes.515 |
||
12 | Reverse Engineering in Robotics Classrooms: Boosting Creative Thinking and Problem Solving
SEVİNÇ PARLAK,NERİMAN TOKEL,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:International Journal of Computer Science Education in Schools , 2024, Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric Özgün Makale https://dx.doi.org/10.21585/ijcses.v7i1.227 |
||
13 | Leveraging Inquiry Learning via Digital Concept Maps: A Case of Acid and Bases Topic
ÜNAL ÇAKIROĞLU,RABİA ÖZDEMİR SARIALİOĞLU , Yayın Yeri:Journal of Interactive Learning Research , 2024, Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric Özgün Makale |
14 | Investigation of instructors’ massive open online course experiences: Actions and outputs
MUHARREM AYDIN,HASAN KARAL , Yayın Yeri:E-Learning and Digital Media , 2024 Uluslararası Hakemli Alan endeksleri (ESCI) Özgün Makale https://dx.doi.org/10.1177/20427530231156174 |
||
15 | A Proposal for Policy Framework and Emergency Action Plan after Covid-19 for Distance Education Practices in Higher Education
MEHMET YAVUZ,MÜNEVVER GÜNDÜZ,SİNEM ÇİLLİGÖL KARABEY,YUSUF ZAFER CAN UĞURHAN,SELÇUK KARAMAN,ENGİN KURŞUN,HALİL İBRAHİM BÜLBÜL,HASAN KARAL,LEVENT ŞAHİN,MUHAMMET RECEP OKUR,SİNAN AYDIN,VEHBİ AYTEKİN SANALAN , Yayın Yeri:Asian Journal of Distance Education , 2024 Uluslararası Hakemli Alan endeksleri (ERIC) Özgün Makale |
16 | Can Distance Education be Closer: A Training Program about Autism
EMİNE TİMUÇİN,ZEYNEP TATLI , Yayın Yeri:Psycho-Educational Research Reviews , 2024 Uluslararası Hakemli Journals Indexed in Eric Özgün Makale https://dx.doi.org/10.52963/PERR_Biruni_V13.N1.02 |
17 | Big Data in Higher Education: Bibliometric Analysis
ALİ KÜRŞAT ERÜMİT,HASAN YİĞİT CEBECİ,SEFA ÖZMEN , Yayın Yeri:TechTrends , 2024 Uluslararası Hakemli Alan endeksleri (Scopus) Özgün Makale https://dx.doi.org/10.1007/s11528-024-01006-4 |
||
18 | Acil Uzaktan Eğitimde EBA Destek Noktalarından Yansımalar
ALİ KÜRŞAT ERÜMİT,Yücel Tezcan , Yayın Yeri:Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , 2024 Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale https://dx.doi.org/10.51460/baebd.1425079 |
||
19 | Comparative Analysis of the Studies of Countries on AI Teaching
ALİ KÜRŞAT ERÜMİT,ÜMİT CEBECİ,SEFA ÖZMEN,FURKAN KALYONCU , Yayın Yeri:Journal of Computer Education , 2024 Uluslararası Hakemli Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List Özgün Makale |
20 | Unleashing the potential of flipped learning in K–12: A review of experimental studies
ŞEYMA KAYA,AYÇA ÇEBİ , Yayın Yeri:Journal of Research on Technology in Education , 2025 Uluslararası Hakemli SSCI Özgün Makale https://dx.doi.org/10.1080/15391523.2025.2456052 |
21 | Covid-19 Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Sosyal Ağ Kullanımlarının İncelenmesi
FADİME BİLİCİ,ESRA KELEŞ , Yayın Yeri:Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , 2024 Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale https://dx.doi.org/10.53444/deubefd.1323264 |
22 | Examining the Relationship between Assigned Roles and Learning Presence in Online Discussions
YASEMİN KARAL,SAKİNE ÖNGÖZ,Rabia Özdemir Sarıalioğlu,Şule Merve Uludüz , Yayın Yeri:International Journal on E-Learning , 2024, Uluslararası Hakemli Alan endeksleri (Scopus, ERIC) Özgün Makale |
23 | Developing a game-based test to assess middle school sixth-grade students’ algorithmic thinking skills
EMRE ZENGİN,YASEMİN KARAL , Yayın Yeri:International Journal of Assessment Tools in Education , 2024 Uluslararası Hakemli Diğer endeksler (H.W. Wilson Education Full Text) Özgün Makale https://dx.doi.org/10.21449/ijate.1327082 |
||
24 | Examining the Effect of Structured Roles on Social Presence
UĞUR ERYILMAZ,YASEMİN KARAL , Yayın Yeri:Bartın University Journal of Faculty of Education , 2024 Uluslararası Hakemli Diğer endeksler (H.W. Wilson Education Full Text) Özgün Makale |
||
25 | Kovid-19 Salgını Sırasında K12 Okullarında Uzaktan Çalışma: Öğretmenler İçin Riskler ve Fırsatlar
YASEMİN KARAL,Ercan Doğan , Yayın Yeri:Trakya Eğitim Dergisi , 2024 Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale https://dx.doi.org/10.24315/tred.1487139 |
26 | Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Fen Bilimleri Derslerinde Yaşam Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Akademisyen Önerileri
SİBEL ER NAS,HAVVA YAMAN,Şeyma nur BEKAR,ARZU KİRMAN BİLGİN,HALUK ÖZMEN,ORHAN ÇAKIROĞLU,TÜLAY ŞENEL ÇORUHLU,ZEYNEP TATLI,HAVA İPEK AKBULUT,AHMET GÜLAY,ŞENAY DELİMEHMET DADA,GÖKSEL ÇELENK , Yayın Yeri:Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi , 2024, Ulusal Hakemli TR DİZİN Özgün Makale https://dx.doi.org/10.38155/ksbd.1354965 |