Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Öğretim Elemanı Yayınları

MAKALELER (2025)

Machine learning meets secondary school classrooms: using hands-on activities to advance computational thinking

ÜNAL ÇAKIROĞLU,VOLKAN SELÇUK , Yayın Yeri:International Journal of Education and Information Technologies , 2025 Uluslararası   Hakemli   SSCI   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.1007/s10639-024-13196-8

   
2 Learning Programming With Augmented Reality‐Based Editor: A Dynamic Code Visualisation Approach

MERVE AYDIN,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:Journal of Computer Assisted Learning , 2025 Uluslararası   Hakemli   SSCI   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.1111/jcal.13093

   
3 Understanding online self-regulation: A data-driven approach to LMS interaction indicators

MELEK ATABAY,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:Education and Information Technologies , 2025 Uluslararası   Hakemli   SSCI   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.1007/s10639-024-13136-6

KİTAP/ KİTAP BÖLÜMÜ (2024)


1. Üretken Yapay Zeka ve Eğitim

Bölüm Adı:Üretken Yapay Zeka Çağında Öğretmenler, KEFELİ BERBER PINAR,KELEŞ ESRA, Yayın Yeri:Nobel Akademik Yayıncılık, Editör:KARAL YASEMİN, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:298, ISBN:978-625-376-211-7, Bölüm Sayfaları:141 -182

2024    Bilimsel Kitap    Kitap Bölümü


2. Üretken Yapay Zeka ve Eğitim

Bölüm Adı:Üretken Yapay Zeka Çağında Öğrenciler, AKSOY DİLARA ARZUGÜL,KELEŞ ESRA, Yayın Yeri:Nobel Akademik Yayıncılık, Editör:KARAL YASEMİN, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:298, ISBN:978-625-376-211-7, Bölüm Sayfaları:183 -210

2024    Bilimsel Kitap    Kitap Bölümü

3. Üretken Yapay Zekâ ve Eğitim

Bölüm Adı:Eğitimde Üretken Yapay Zekânın Etik ve Sürdürülebilir Kullanımı, ÖNGÖZ SAKİNE, Yayın Yeri:Nobel, Editör:KARAL YASEMİN, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:298, ISBN:978-625-376-211-7, Bölüm Sayfaları:211 -238

2024    Bilimsel Kitap    Kitap Bölümü


4. ÜRETKEN YAPAY ZEKÂ VE EĞİTİM

Bölüm Adı:ÜRETKEN YAPAY ZEKÂ: TEMEL KAVRAMLAR VE ALT TEKNOLOJİLER, ERYILMAZ UĞUR,ZENGİN EMRE,KARAL YASEMİN, Yayın Yeri:Nobel, Editör:KARAL YASEMİN, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:284, ISBN:978-625-376-211-7, Bölüm Sayfaları:1 -26

2024    Bilimsel Kitap    Kitap Bölümü


5. ÜRETKEN YAPAY ZEKÂ VE EĞİTİM

Bölüm Adı:GÖRÜNTÜ ÜRETEN YAPAY ZEKÂ TEKNOLOJİLERİNİN EĞİTİMDE KULLANIMI, Özdemir Sarıalioğlu Rabia,KARAL YASEMİN, Yayın Yeri:NOBEL, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:284, ISBN:978-625-376-211-7, Bölüm Sayfaları:99 -121

2024    Bilimsel Kitap    Kitap Bölümü

---

MAKALELER (2024)

1 Looking past seeing present: teaching historical empathy skills via augmented reality

ÜNAL ÇAKIROĞLU,MERVE AYDIN,YASEMİN KÖROĞLU,MERVE AYVAZ KINA , Yayın Yeri:Interactive Learning Environments , 2024, Uluslararası   Hakemli   SSCI   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.1080/10494820.2023.2174142

   
2 Online learners’ self-regulated learning skills regarding LMS interactions: a profiling study

ÜNAL ÇAKIROĞLU,MEHMET KOKOÇ,MELEK ATABAY , Yayın Yeri:Journal of Computing in Higher Education , 2024

Uluslararası   Hakemli   SSCI   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.1007/s12528-024-09397-2

   
3 Exploring students’ mathematical thinking skills in educational robotics activities

ÜNAL ÇAKIROĞLU,MERVE YILDIRIM , Yayın Yeri:Thinking Skills and Creativity , 2024

Uluslararası   Hakemli   SSCI   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.1016/j.tsc.2024.101595

   
4 What motivate learners to continue a professional development program through Massive Open Online Courses (MOOCs)?: A lens of self-determination theory

ÜNAL ÇAKIROĞLU,ADEM ÖZKAN,İSAK ÇEVİK,DAMLA KUTLU,SEFA KAHYAR , Yayın Yeri:Education and Information Technologies , 2024, Uluslararası   Hakemli   SSCI   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.1007/s10639-023-12087-8

   
5 Exploring intrinsic cognitive load in the programming process: a two dimensional approach based on element interactivity

ÜNAL ÇAKIROĞLU,ŞEVAL BİLGİ , Yayın Yeri:Interactive Learning Environments , 2024, Uluslararası   Hakemli   SSCI   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.1080/10494820.2022.2137527

   
6 Virtual Reality in Realistic Mathematics Education to Develop Mathematical Literacy Skills

ÜNAL ÇAKIROĞLU,MUSTAFA GÜLER,MERVE DÜNDAR,FİLİZ COŞKUN , Yayın Yeri:International Journal of Human–Computer Interaction , 2024,

Uluslararası   Hakemli   SCI-Expanded   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.1080/10447318.2023.2219960

   
7 The More Digital You Are, The More Your Child is Addicted to Digital Games: A Correlational Study

MERVE AYDIN,ELİF USTA,HANİFE KIRIMLI,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:Psycho-Educational Research Reviews , 2024

Ulusal   Hakemli   Diğer endeksler (Index Copernicus)   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.52963/PERR_Biruni_V13.N1.04

   
8 Öğretmenlerin Acil Uzaktan Öğretim Döneminde Edindikleri Teknoloji Bilgilerinin Normalleşme Dönemine Aktarımının İncelenmesi

MERVE AYDIN,FATİH SEYYAR,HANİFE KIRIMLI,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:Milli Eğitim Dergisi , 2024

Ulusal   Hakemli   TR DİZİN   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.37669/milliegitim.1227510

   
9 Turizm Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin ve Sahadaki Yansımalarının Değerlendirilmesi

MERVE AYDIN,SÜREYYA TAŞDEMİR,HANİFE KIRIMLI,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 2024

Ulusal   Hakemli   TR DİZİN   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.17494/ogusbd.1321618

   
10 Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Çevrimiçi Ölçme Değerlendirme Süreçlerindeki Değişimler: Bir Durum Çalışması

MELEK ATABAY,KÜBRA KESİK,ÖZKAN KOMAR,ASLIHAN YAZICIOĞLU,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:Van Yüzüncü Yil Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi , 2024

Ulusal   Hakemli   TR DİZİN   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.33711/yyuefd.1324768

   
11 Implementing reflective thinking in computer science unplugged to enhance computational thinking

NURSEL UĞUR,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:International Journal of Technology in Education and Science (IJTES) , 2024

Uluslararası   Hakemli   Journals Indexed in Eric   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.46328/ijtes.515

   
12 Reverse Engineering in Robotics Classrooms: Boosting Creative Thinking and Problem Solving

SEVİNÇ PARLAK,NERİMAN TOKEL,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:International Journal of Computer Science Education in Schools , 2024, Uluslararası   Hakemli   Journals Indexed in Eric   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.21585/ijcses.v7i1.227

   
13 Leveraging Inquiry Learning via Digital Concept Maps: A Case of Acid and Bases Topic

ÜNAL ÇAKIROĞLU,RABİA ÖZDEMİR SARIALİOĞLU , Yayın Yeri:Journal of Interactive Learning Research , 2024, Uluslararası   Hakemli   Journals Indexed in Eric   Özgün Makale

14 Investigation of instructors’ massive open online course experiences: Actions and outputs

MUHARREM AYDIN,HASAN KARAL , Yayın Yeri:E-Learning and Digital Media , 2024

Uluslararası   Hakemli   Alan endeksleri (ESCI)   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.1177/20427530231156174

   
15 A Proposal for Policy Framework and Emergency Action Plan after Covid-19 for Distance Education Practices in Higher Education

MEHMET YAVUZ,MÜNEVVER GÜNDÜZ,SİNEM ÇİLLİGÖL KARABEY,YUSUF ZAFER CAN UĞURHAN,SELÇUK KARAMAN,ENGİN KURŞUN,HALİL İBRAHİM BÜLBÜL,HASAN KARAL,LEVENT ŞAHİN,MUHAMMET RECEP OKUR,SİNAN AYDIN,VEHBİ AYTEKİN SANALAN , Yayın Yeri:Asian Journal of Distance Education , 2024

Uluslararası   Hakemli   Alan endeksleri (ERIC)   Özgün Makale

16 Can Distance Education be Closer: A Training Program about Autism

EMİNE TİMUÇİN,ZEYNEP TATLI , Yayın Yeri:Psycho-Educational Research Reviews , 2024

Uluslararası   Hakemli   Journals Indexed in Eric   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.52963/PERR_Biruni_V13.N1.02

17 Big Data in Higher Education: Bibliometric Analysis

ALİ KÜRŞAT ERÜMİT,HASAN YİĞİT CEBECİ,SEFA ÖZMEN , Yayın Yeri:TechTrends , 2024

Uluslararası   Hakemli   Alan endeksleri (Scopus)   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.1007/s11528-024-01006-4

   
18 Acil Uzaktan Eğitimde EBA Destek Noktalarından Yansımalar

ALİ KÜRŞAT ERÜMİT,Yücel Tezcan , Yayın Yeri:Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , 2024

Ulusal   Hakemli   TR DİZİN   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.51460/baebd.1425079

   
19 Comparative Analysis of the Studies of Countries on AI Teaching

ALİ KÜRŞAT ERÜMİT,ÜMİT CEBECİ,SEFA ÖZMEN,FURKAN KALYONCU , Yayın Yeri:Journal of Computer Education , 2024

Uluslararası   Hakemli   Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List   Özgün Makale

20 Unleashing the potential of flipped learning in K–12: A review of experimental studies

ŞEYMA KAYA,AYÇA ÇEBİ , Yayın Yeri:Journal of Research on Technology in Education , 2025

Uluslararası   Hakemli   SSCI   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.1080/15391523.2025.2456052

21 Covid-19 Pandemi Döneminde Öğretmenlerin Sosyal Ağ Kullanımlarının İncelenmesi

FADİME BİLİCİ,ESRA KELEŞ , Yayın Yeri:Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , 2024

Ulusal   Hakemli   TR DİZİN   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.53444/deubefd.1323264

22 Examining the Relationship between Assigned Roles and Learning Presence in Online Discussions

YASEMİN KARAL,SAKİNE ÖNGÖZ,Rabia Özdemir Sarıalioğlu,Şule Merve Uludüz , Yayın Yeri:International Journal on E-Learning , 2024, Uluslararası   Hakemli   Alan endeksleri (Scopus, ERIC)   Özgün Makale

23 Developing a game-based test to assess middle school sixth-grade students’ algorithmic thinking skills

EMRE ZENGİN,YASEMİN KARAL , Yayın Yeri:International Journal of Assessment Tools in Education , 2024

Uluslararası   Hakemli   Diğer endeksler (H.W. Wilson Education Full Text)   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.21449/ijate.1327082

   
24 Examining the Effect of Structured Roles on Social Presence

UĞUR ERYILMAZ,YASEMİN KARAL , Yayın Yeri:Bartın University Journal of Faculty of Education , 2024

Uluslararası   Hakemli   Diğer endeksler (H.W. Wilson Education Full Text)   Özgün Makale

   
25 Kovid-19 Salgını Sırasında K12 Okullarında Uzaktan Çalışma: Öğretmenler İçin Riskler ve Fırsatlar

YASEMİN KARAL,Ercan Doğan , Yayın Yeri:Trakya Eğitim Dergisi , 2024

Ulusal   Hakemli   TR DİZİN   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.24315/tred.1487139

26 Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Fen Bilimleri Derslerinde Yaşam Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Akademisyen Önerileri

SİBEL ER NAS,HAVVA YAMAN,Şeyma nur BEKAR,ARZU KİRMAN BİLGİN,HALUK ÖZMEN,ORHAN ÇAKIROĞLU,TÜLAY ŞENEL ÇORUHLU,ZEYNEP TATLI,HAVA İPEK AKBULUT,AHMET GÜLAY,ŞENAY DELİMEHMET DADA,GÖKSEL ÇELENK , Yayın Yeri:Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi , 2024, Ulusal   Hakemli   TR DİZİN   Özgün Makale   https://dx.doi.org/10.38155/ksbd.1354965

 

 

 

Menüyü Kapat