Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Öğretim Elemanı Yayınları

KİTAP/ KİTAP BÖLÜMÜ (2022-..)


1. Eğitim ve Değişim

Bölüm Adı:Eğitsel Dijital Oyunlarda Yapay Zeka Kullanımı, KARAL HASAN, FİŞ ERÜMİT SEMRA, Yayın Yeri:Pegem Yayınevi, Editör:Kurt, Adile Aşkım; Bardakçı, Salih; Karal, Hasan, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:300, ISBN:978-625-8325-82-9, Bölüm Sayfaları:207 -228

2022    Bilimsel Kitap    Kitap Bölümü


2. AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME KURAMLARI

Bölüm Adı:DENKLIK KURAMI (Equivalency Theory), BAHÇEKAPILI EKREM, KARAL HASAN, Yayın Yeri:Nobel Akademik Yayıncılık, Editör:Karaman Selçuk, Yıldırım Serkan, Kurşun Engin, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:400, ISBN:978-625-417-697-5, Bölüm Sayfaları:125 -144

2022    Bilimsel Kitap    Kitap Bölümü


3. Covid-19 Pandemisi Sürecinde Türkiye-Eğitim ve Finans Alanlarında İncelemeler

Bölüm Adı:Pandemi Sürecinde Öğretim Etkinliklerine Öğretmenlerin Adaptasyonu, SUCU FADİME, ÇAKIROĞLU ÜNAL, Yayın Yeri:Çizgi Kitabevi Yayınları, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:10, ISBN:978-605-196-934-3, Bölüm Sayfaları:24 -33

2022    Bilimsel Kitap    Kitap Bölümü


4. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Aracılığıyla Uzaktan Çalışma

Bölüm Adı:Tele Çalışma: Kapsam ve Doğası, KEFELİ BERBER PINAR, KELEŞ ESRA, Yayın Yeri:Pegem Akademi Yayıncılık, Editör:KARAL YASEMİN, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:227, ISBN:978-625-8044-54-6, Bölüm Sayfaları:1 -34

2022    Bilimsel Kitap    Kitap Bölümü


5.  Eğitim Teknolojileri Okumaları 2022

Bölüm Adı:Zorunlu Uzaktan Eğitimin Pedagojik Yansımaları: Öğretmen Görüşleri, Mollamehmetoğlu Mehmet Zülküf, ÖNGÖZ SAKİNE, Yayın Yeri:Pegem Akademi, Editör:Odabaşı, Hatice Ferhan; İşman, Aytekin; Akkoyunlu, Buket, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:890, ISBN:978-625-6357-24-2, Bölüm Sayfaları:801 -818

2022    Bilimsel Kitap    Kitap Bölümü


6. FEN BİLİMLERİNDE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ VE 5. - 6. - 7. - 8. SINIF BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ ÖRNEK ETKİNLİKLER

Bölüm Adı:GİRİŞİMCİLER İÇİN TEKNOLOJİ DESTEKLİ KURUMSAL KİMLİK HAZIRLAMA, TATLI ZEYNEP, ÇELENK GÖKSEL, Yayın Yeri:EFE AKADEMİ, Editör:KİRMAN BİLGİN, ARZU, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:350, ISBN:9786258217322, Bölüm Sayfaları:89 -118

2022    Bilimsel Kitap    Kitap Bölümü


7. Pedagojiden Uygulamaya Yansımalar Teknolojinin Öğretim Ortamlarında Kullanımı

Bölüm Adı:Ortaokul Öğrencilerinin İngilizce Yazma Becerilerinin Geliştirilmesinde Dijital İşbirlikçi Araçların Etkisi, ERÜMİT ALİ KÜRŞAT, Çetin Şebnem, Yayın Yeri:PEGEM AKADEMİ, Editör:Şimşek Alper, Fiş Erümit Semra, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:308, ISBN:978-625-6357-52-5, Bölüm Sayfaları:149 -164

2022    Bilimsel Kitap    Kitap Bölümü


8. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Aracılığıyla Uzaktan Çalışma

Bölüm Adı:Tele Çalışanlar ve Yöneticiler, KARAL YASEMİN, Özdemir Sarıalioğlu Rabia, Yayın Yeri:PEGEM AKADEMİ, Editör:Yasemin KARAL, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:16, ISBN:9786258044546, Bölüm Sayfaları:99 -115

2022    Bilimsel Kitap    Kitap Bölümü

---

MAKALELER (2022-...)

 

1 Measuring Satisfaction with Distance Education: A Scale Development Study for Secondary and High School Students
MELİKE ZEYTİNLİ ÜNAL,SUAT ÜNAL,ÜNAL ÇAKIROĞLU, Yayın Yeri:Asian Journal of Distance Education , 2023
2 Analysis of virtual museums in terms of design and perception of presence
ZEYNEP TATLI,GÖKSEL ÇELENK,DERYA ALTINIŞIK, Yayın Yeri:Springer Science and Business Media LLC, 2023
https://dx.doi.org/10.1007/s10639-022-11561-z
3 Yetişkinlerin Çevrimiçi Ortamdaki Buradalık Algıları ile Öğrenme Çeviklikleri Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi
MERVE AYDIN,HANİFE KIRIMLI,MERVE YILDIRIM,ÜNAL ÇAKIROĞLU, Yayın Yeri:Education Technology Theory and Practice, 2023
https://dx.doi.org/10.17943/etku.1128558
4 Examination of adaptation components in serious games: a systematic review study
MUHARREM AYDIN,HASAN KARAL,VASIF NABIYEV, Yayın Yeri:Education and Information Technologies , 2022
https://dx.doi.org/10.1007/s10639-022-11462-1
5 Examination of Children’s Playing Game Tendencies and Digital Game Preferences Based on Gender
EKREM BAHÇEKAPILI,MERVE YILDIZ,Erhan ÇİFTCİ,HASAN KARAL, Yayın Yeri:Academia Journal of Educational Research - AJER , 2022
 https://dx.doi.org/10.53506/egitim.1076103
6 Educational Digital Game Design Process For Different Player Types
SEMRA FİŞ ERÜMİT,FURKAN KALYONCU,ABDULLAH KUZU,HASAN KARAL, Yayın Yeri:Kastamonu Eğitim Dergisi , 2022
https://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.877874
7 Modelling online community constructs through interaction data: A learning analytics based Approach
ÜNAL ÇAKIROĞLU,SEFA KAHYAR, Yayın Yeri:Education and Information Technologies, 2022
https://dx.doi.org/10.1007/s10639-022-10950-8
8 A framework for measuring abstraction as a sub-skill of computational thinking in block-based programming environments
ÜNAL ÇAKIROĞLU,İSAK ÇEVİK, Yayın Yeri:Education and Information Technologies, 2022
https://dx.doi.org/10.1007/s10639-022-11019-2
9 Qualifying with Different Types of Quizzes in an Online EFL course: Influences on Perceived Learning and Academic Achievement
ÜNAL ÇAKIROĞLU,ESİN SAYLAN,İSAK ÇEVİK,ADEM ÖZKAN, Yayın Yeri:International Review of Research in Open and Distributed Learning (IRRODL), 2022
https://dx.doi.org/10.19173/irrodl.v23i3.5894
10 Faculty adoption of online teaching during the Covid-19 pandemic: A lens of diffusion of innovation theory
ÜNAL ÇAKIROĞLU,ESİN SAYLAN,İSAK ÇEVİK,EMİNE TİMUÇİN,MEHMET ZÜLKÜF MOLLAMEHMETOĞLU , Yayın Yeri:Australasian Journal of Educational Technology, 2022
https://dx.doi.org/10.14742/ajet.7307
11 Exploring intrinsic cognitive load in the programming process: a two dimensional approach based on element interactivity
ÜNAL ÇAKIROĞLU,ŞEVAL BİLGİ, Yayın Yeri:Interactive Learning Environments, 2022
https://dx.doi.org/10.1080/10494820.2022.2137527
12 ROBOTİK ÇEVRİMİÇİ ÖĞRETİLİR Mİ? PANDEMİ SIRASINDA ROBOTİK EĞİTİM SÜREÇLERİNDEKİ DEĞİŞİMLER
FADİME SUCU,ÜNAL ÇAKIROĞLU, Yayın Yeri:Uludag Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 2022
https://dx.doi.org/10.19171/uefad.1034509
13 Exploring online study behaviors of adult learners: A case study focusing on teachers' professional development program
ÜNAL ÇAKIROĞLU,MELEK ATABAY, Yayın Yeri:E-LEARNING AND DIGITAL MEDIA, 2022
https://dx.doi.org/10.1177/20427530211058289
14 Understanding problem-solving processes of preschool children in CS unplugged activities
ÜNAL ÇAKIROĞLU,SUHEDA YILDIZ,MELEK ATABAY,MERVE AYDIN, Yayın Yeri:International Journal of Computer Science Education in Schools, 2022
https://dx.doi.org/10.21585/ijcses.v5i3.133
15 Creating concept maps with augmented reality: a case of eclipse of the lunar and solar topic
ÜNAL ÇAKIROĞLU,MERVE AYDIN,SAMET ATABAŞ,Ilknur OZYILMAZ, Yayın Yeri:Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 2022
https://dx.doi.org/10.1186/s41039-022-00191-1
16 Designing learner control in instructional software: A lens of time spent on tasks to determine the mental effort
ÜNAL ÇAKIROĞLU,DİLARA ARZUGÜL AKSOY,AYŞEGÜL GENCAN,HASAN ŞEN, Yayın Yeri:International Journal of Learning Technology, 2022
17 ICT teachers’ adaptations to online instruction during Covid-19 pandemic
FADİME SUCU,ÜNAL ÇAKIROĞLU , Yayın Yeri:INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION AND LEARNING TECHNOLOGY, 2022
https://dx.doi.org/10.1108/IJILT-09-2021-0149
18 Üç Boyutlu Sanal Ortamlarda Tarih Öğretimi: Sistematik Derleme Çalışması
ŞENAY AYDIN,SÜMEYYE BAYRAKTAR FIRINCI,ESRA KELEŞ, Yayın Yeri:Manisa Celal Bayar University Journal of The Faculty of Education, 2022
https://dx.doi.org/10.52826/mcbuefd.1039774
19 Tarih Öğretimine Yönelik 3B Sanal Ortamın Değerlendirilmesi: Pilot Çalışma
MEMET ÜÇGÜL,ZEHRA LÜY,MUZAFFER BAŞKAYA,ESRA KELEŞ, Yayın Yeri:Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2022
20 Eğitim Fakültesindeki Öğretim Elemanlarının Teknoloji Entegrasyon Sürecinin Eş Merkezli Halka Modeline Göre Değerlendirilmesi
EBRU TURAN GÜNTEPE,ESRA KELEŞ, Yayın Yeri:Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2022
21 Modeling of relationships between students’ navigational behavior and problems in hypermedia learning system: The moderating role of working memory capacity
AYÇA ÇEBİ,TOLGA GÜYER , Yayın Yeri:Interactive Learning Environments , 2022
https://dx.doi.org/10.1080/10494820.2019.1674881
22 From digital competences to technology integration: Re-formation of pre-service teachers\u2019 knowledge and understanding
AYÇA ÇEBİ,TUĞBA BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR,İLKNUR REİSOĞLU,CANAN ÇOLAK, Yayın Yeri:International Journal of Educational Research, 2022
https://dx.doi.org/10.1016/j.ijer.2022.101965
23 Do individual characteristics affect online learning behaviors? An analysis of learners sequential patterns
AYÇA ÇEBİ,Rafael D. Araújo,PETER BRUSILOVSKY , Yayın Yeri:Journal of Research on Technology in Education, 2022
https://dx.doi.org/10.1080/15391523.2022.2027301
24 How e-learning readiness and motivation affect student interactions in distance learning?
AYÇA ÇEBİ , Yayın Yeri:Education and Information Technologies, 2022
https://dx.doi.org/10.1007/s10639-022-11312-0
25 Online information searching behaviours: examining the impact of task complexity, information searching experience, and cognitive style
İLKNUR REİSOĞLU,AYÇA ÇEBİ,TUĞBA BAHÇEKAPILI ÖZDEMİR, Yayın Yeri:Interactive Learning Environments , 2022
https://dx.doi.org/10.1080/10494820.2019.1662456
26 Adaptation of Self-Assessment Instrument for Educators\u2019 Digital Competence into Turkish Culture: A Study on Reliability and Validity
AYÇA ÇEBİ,İLKNUR REİSOĞLU, Yayın Yeri:Technology, Knowledge and Learning, 2022
https://dx.doi.org/10.1007/s10758-021-09589-0
27 Defining “digitally competent teacher”: An examination of pre-service teachers’ metaphor
AYÇA ÇEBİ,İLKNUR REİSOĞLU, Yayın Yeri:Journal of Digital Learning in Teacher Education, 2022https://dx.doi.org/10.1080/21532974.2022.2098210
   
28 Digital storytelling experiences of primary school students in distance education: An analysis on students' perceptions of collaborative working
ZEYNEP TATLI,ŞÜKRİYE SELÇUK,AHMET GÜLAY, Yayın Yeri:Psycho-Educational Research Reviews, 2022
https://dx.doi.org/10.52963/PERR_Biruni_V11.N1.02
29 Digital Storytelling in an Online EFL Course: Influences on Speaking, Vocabulary, and Cognitive Load
ZEYNEP TATLI,ESİN SAYLAN,MEHMET KOKOÇ, Yayın Yeri:Participatory Educational Research, 2022
https://dx.doi.org/10.17275/per.22.130.9.6
30 Views of Teacher Candidates on Distance Education in the COVID-19 Pandemic Process
ZEYNEP TATLI,SİBEL ER NAS,AYŞEGÜL ŞEYİHOĞLU, Yayın Yeri:Kastamonu Education Journal, 2022
https://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.803041
31 The Effect of Science Experimental Guidebook on the Conceptual Understanding of Students with Learning Disabilities: A Case of "Earth and Universe" Unit
SİBEL ER NAS,MUAMMER ÇALIK,HAVA İPEK AKBULUT,TÜLAY ŞENEL ÇORUHLU,CEVRİYE ERGÜL,ZEYNEP TATLI,AHMET GÜLAY, Yayın Yeri:Bolu Abant Izzet Baysal University Journal of Faculty of Education, 2022
https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2022..-824214
32 Understanding Nursing Students’ Experience Through Digital Storytelling
AYDANUR AYDIN,ZEYNEP TATLI,AYLA GÜRSOY, Yayın Yeri:E - Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi (BSBD), 2022
33 Öğretmen Adayları Tarafından Geliştirilen Sorulara Web 2.0 Destekli Ölçme Değerlendirme Eğitiminin Etkisi
GÖKSEL ÇELENK,ZEYNEP TATLI, Yayın Yeri:Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2022
https://dx.doi.org/10.30964/auebfd.1020589,
34 Need Analysis of a Web 2.0 Tool to be Developed for Measurement and Evaluation in Education
ZEYNEP TATLI,ŞEYMA TURAN,HAVVA YAMAN,SİBEL ER NAS , Yayın Yeri:Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 2022
35 The development of student feedback literacy through peer feedback in the online learning environment
YASEMİN KARAL,Rabia Özdemir Sarıalioğlu , Yayın Yeri:European Journal of Open, Distance and E-Learning, 2022
https://dx.doi.org/10.2478/eurodl-2022-0004
36 ANALYSIS OF ONLINE TEXT-BASED DISCUSSIONS FOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS IN THE FRAMEWORK OF THE COMMUNITY OF INQUIRY
YASEMİN KARAL,Osman Köntek , Yayın Yeri:Turkish Online Journal of Distance Education, 2022
37 Secondary School Teachers’ Perceptions Regarding Online Learning During the Coronavirus Epidemic
YASEMİN KARAL,Ayşe Özcelep , Yayın Yeri:Educational Academic Research, 2022
https://dx.doi.org/10.54614/AUJKKEF.2022.1010923
38 Investigation of the Effect of Formative Peer and Instructor Feedback in Asynchronous Online Learning Environment
YASEMİN KARAL,Rabia Özdemir Sarıalioğlu, Yayın Yeri:Hacettepe University Journal of Education, 2022
https://dx.doi.org/10.16986/HUJE.2022.457
Menüyü Kapat